niedziela, 14 października 2012

Just delicious: kurczak w cieście na pierogi

Nie za bardzo wiedziałam jak nazwać to danie. Kurczak w cieście kojarzy się z czymś trochę innym. Pierogi z kurczakiem też to nie są. Z krokietami ma to coś wspólnego ale jednak to nie to. Najdokładniejszą (lecz może nie najpiękniejszą) nazwą będzie po prostu kurczak w cieście na pierogi.
Ilości poszczególnych składników dobrane są na oko, ponieważ obiad ten robiłam z resztek rzeczy w lodówce (tak też wpadłam na ten pomysł - niczego innego nie było). A więc:
  • na ciasto mąka, woda i szczypta soli
  • pierś z kurczaka (ja wcześniej przyrządziłam ją na parowarze, ale ugotowana lub lekko podsmażona może być)
  • ser sałatkowo-kanapkowy Favita (lub każdy inny tego typu)
  • rzodkiewka
  • ugotowany ryż
  • trochę musztardy, mleka, jogurtu naturalnego
  • przyprawy

1. Mieszamy mąkę z wodą, odrobiną soli i przyprawami. Ciasto nie powinno przyklejać się do dłoni

2. Ciasto maksymalnie rozwałkowywujemy i dzielimy na części w miarę prostokątne, wielkość jaka wyjdzie :)

3. Ciasta wrzucamy do wody z solą i odrobiną oleju i gotujemy chyba jakieś 5-7 min (ciastko ma być miękkie ale się nie rozwalać)

4. Kurczaka kroimy na malutkie kawałeczki

5. Dodajemy do niego ser i odrobinę mleka (wszystko musi się trzymać "kupy")

6. Jeżeli mamy to kroimy trochę świeżego koperku, dodajemy ziołowe przyprawy. Ja nie soliłam, bo serek jest sam w sobie słony

7. Na lekko wystudzone ciasto kładziemy masę z kurczaka


8. Zawijamy

9. I wrzucamy na patelnie. Smażymy tyle, aż się ładnie zrumieni

10. Dodatkowo zrobiłam 2 dipy:
   -rozdziabdziany ryż zmieszałam z musztardą i solą
   -startą rzodkiewkę połączyłam z jogurtem naturalnym


 11. Całość wygląda następująco. Do dekoracji proponuję użyć tego, co aktualnie mamy w lodówce :)


Smacznego!

1 komentarz:

Wulgarne komentarze będą usuwane.
Publikacja zdjęć z bloga tylko za moją zgodą