poniedziałek, 29 października 2012

Just delicious: Pumpkin cake


Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 czubate łyżki proszku do pieczenia
  • szklanka cukru
  • 0,8kg musu z dyni
  • kostka margaryny
  • 3 jajka 
Przygotowanie:
1. Dynię kroimy na pół i wyjmujemy miąższ (czyli pestki i włókna)

2. Rozbijamy jajka i oddzielamy żółtko od białka
3. Obrane kawałki dyni ścieramy na grubych oczkach tarki
4. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia 

5. Na małym ogniu roztapiamy margarynę i studzimy
6. Rozpuszczamy cukier w margarynie

7. Do garnka wrzucamy startą dynie, dodajemy trochę wody i gotujemy na małym ogniu do otrzymania "papki", nie musi być jednolita

8. Do garnka dodajemy kolejno mąkę z proszkiem, żółtka, cukier z margaryną i białka ubite na pianę

9. Całość mieszamy i przelewamy do tortownicy lub innej formy.

10. Pieczemy 50 min w temperaturze 180 stopni



Ponieważ masy wyszło więcej niż przypuszczałam zrobiłam też kilka babeczek. Piecze je się wtedy 40 minut. Podobno wyszły lepiej od ciasta, jednak zniknęły nim zdążyłam spróbować i zrobić im zdjęcie :p


Do dekoracji proponuję pestki z dyni lub lukier. Aby nadać ciastu hallowen'owy wygląd pestki ułożyłam w kształt pajęczyny (lukier wyglądałby lepiej ale niestety nie miałam go w domu)


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wulgarne komentarze będą usuwane.
Publikacja zdjęć z bloga tylko za moją zgodą